TV

Talk about anything in here.
Ebulaar

TV

Post by Ebulaar » Sun Aug 15, 2010 9:34 pm

Lieve members,
ik sta op het punt een nieuwe tv aan te schaffen..moet jullie eerlijk bekennen dat ook hier mijn punt van expertise niet ligt..na wat uurtjes googlen etc ben ik dan toch beland weer bij een leuke inforonde bij jullie..wie zijn mening wil geven graag dus.. :)

ik heb er eigenlijk geen geld voor maar toch denk ik rond de 6 a 8 honderd euro..Ik wil uiteraard wel full HD en het liefst met de snelste ververs capaciteit etc vanwege ook het xbox gamen op de tv..max scherm grootte 117 cm.
LCD offfffff PLASMA?!?!?!stroomverbruik boeit me niet..
Wil gewoon het maximale resultaat voor zo min mogelijk geld..

Hebben jullie goeie ervaringen,tips,ideeen,types, merken etc?ik hoor het graag van jullie..

kussie
Image

Paljas
God
God

Re: TV

Post by Paljas » Sun Aug 15, 2010 10:05 pm

Stroomverbruik geen issue? Plasma. Nog altijd superieur aan LCD in termen van verversingsfrequentie, kleurdiepte en maximaal haalbare helderheid. Het enige nadeel wat sommige mensen kunnen opmerken is dat bij hele heldere beelden het soms lijkt alsof het wat flikkert, maar dat zijn slechts enkele mensen die daar gevoelig voor zijn.

Kijk trouwens uit met het maken van een keuze in een winkel. Het beeldmateriaal wat daar in 90% van de gevallen wordt aangeboden vertekent het beeld letterlijk enorm. Je kunt de kwaliteit van het scherm pas echt waarderen als er ook een fatsoenlijke bron wordt aangesloten, Full-HD bluray.

Ik weet niet wat voor grootte je zoekt? Schermen boven de 42" worden vrij duur. 42" en minder zijn ook wel schermen dik boven de 1000 euro maar dan betaal je meestal extra voor features, niet zozeer de ruwe schermkwaliteit. Een van de dingen waar vaak mee geadverteerd wordt bij duurdere schermen is de beeld-per-seconde verhogende beeldverwerkingseffecten (natural motion plus, dat soort zooi). Dat maakt film vaak wat soepeler (smooth), sommigen vinden dat heel prettig, ik houd er niet van, de TV verzint er beelden bij, en dat hoort in mijn mening op de bron te staan, en anders maar niet. Onnatuurlijk.
Image Image

Ebulaar

Post by Ebulaar » Sun Aug 15, 2010 10:28 pm

He man thanks voor je snelle reactie, ik zit nu nog steeds lekker te snuffelen op plasmadiscounter.nl (overigens een aanrader imo).
Plasma ben ik wel met je eens idd pal als ik alles zo lees. De schermgrootte zei ik al; max 117 cm en anders 107, niet kleiner.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die natural flow unit? Betekent dat mijn tv zelf beelden gaat verzinnen?!?!:P
Heb jij zelf een ultra tv pal of heb je een aanradertje?
Belangrijkste is dus dat ik goed kan gamen met snel en scherp beeld en dat ik gewoon mooi scherp beeld heb met digitale tv en films..
Ratio 2.000.000 tot 1 is ook belangrijk ofzo begrijp ik bijv...
Image

Razer
Slave

Post by Razer » Sun Aug 15, 2010 10:51 pm

De verschillen tussen plasma en lcd zijn tegenwoordig niet zo groot meer.
Het nadeel van goedkope overjarige plasmatv's is dat lang stilstaande beelden kunnen inbranden.
Vooral als je een xbox gebruikt, zal dit ook zeker gebeuren!
Ik heb een 42" samsung plasma gehad, en had dus na een paar weken overal logo's in mijn beeld.
Als je een plasma koopt, zorg er voor dat dit een nieuw model is, waar dat inbranden verleden tijd is.
Lcd brandt nooit in, maar er kunnen pixels "dood" gaan, hoewel dit niet vaak voorkomt.
Vroeger wilde ik avontuur en spanning. Het avontuur is vervlogen maar de spanning is gebleven en daar slik ik nu pillen voor.
Image

Azz-Kikr
Slave

Post by Azz-Kikr » Sun Aug 15, 2010 10:56 pm

Hey EBU, mooi topic .
Ben het afgelopen half jaar ook bezig geweest met het zoeken naar de 'juiste' TV.
Wat Pal zegt is waar.  Plasma wint van LCD (led/ccfl) voor beste beeld. Alleen vind ik dat m'n TV ook mooi moet zijn als ie uitstaat.
Alle Plasma's vond ik gewoon lelijk, vaak pianolak plastic etc.

Had een 42" inch led van Panasonic de TX-L42D25, maar de stap van 26" inch was veel te groot. Ben daarna terug gegaan en toch voor de looks/kwaliteit van Philips gegaan. Wat een Design een 37pfl9604.

PLasma zou ik voor Panasonic gaan.
LCD  Philips/Sony  

Mooi plasma voor onder de 1000  Panasonic  TX-P42G20! Goeie/beste beeldkwaliteit, design moet je van houden.

SONY 40EX500  is nie duur maar wel heel goed in z'n prijs categorie

Mocht je geld over hebben.  een 40PFL9704  200hz Full LED en een heeeerlijk design...  prijs moet je maar ff zoeken..  42pfl9664 is ook erg mooi

Site tips.      Tweakers.net,  AVForums.com,  HDtvtest.co.uk.   Duik de forums in en maak jezelf gek,   as i did..

GOOD LUCK!!!
Als blikken konden doden, hadden ze er geen doperwten in gedaan..
[hr]
Image

Ebulaar

Post by Ebulaar » Sun Aug 15, 2010 11:35 pm

thanks again for the posts..

@razer: duidelijk verhaal man, alleen hoe kan ik zien of een plasma dan een nieuw model is en waarbij dus niks zal inbranden? code oid?? want dat wil ik idd niet..

@azz: thanks, kan ik veel mee. de panasonic die je adviseert had ik ook al tijdje op t oog..vanavond al paar test en reviews bekeken maar kwam niet uitzinnig eruit..vanwaar dat jij em wel zou aanraden dan??
Image

Razer
Slave

Post by Razer » Mon Aug 16, 2010 6:12 am

[quote="Ebulaar";p="22264"]thanks again for the posts..

@razer: duidelijk verhaal man, alleen hoe kan ik zien of een plasma dan een nieuw model is en waarbij dus niks zal inbranden? code oid?? want dat wil ik idd niet..

@azz: thanks, kan ik veel mee. de panasonic die je adviseert had ik ook al tijdje op t oog..vanavond al paar test en reviews bekeken maar kwam niet uitzinnig eruit..vanwaar dat jij em wel zou aanraden dan??[/quote]

Als je op typenummers van tv's gaat googlen kom je vervelende dingen als inbranden zeker wel ergens tegen.
En dat plasma veel beter is dan lcd is ook niet waar. 4 jaar geleden was dit zeker het geval, maar de tijd heeft niet stil gestaan hoor.
Ik heb zelf een Metz primus 42" lcd, en deze tv is in alle opzichten veel beter dan welke plasmatv dan ook. Maarja, hij was dan ook niet goedkoop.
Vroeger wilde ik avontuur en spanning. Het avontuur is vervlogen maar de spanning is gebleven en daar slik ik nu pillen voor.
Image

Azz-Kikr
Slave

Post by Azz-Kikr » Mon Aug 16, 2010 6:31 am

Hey EB,

http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1267447473   Highly Recommended

http://www.kieskeurig.nl/plasma_televis ... 20/896791/

http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... t-6-a.html      deel 1/5 ook te vinden.

Als je plasma zegt, zeg je Panasonic..   (pioneer KURO's worden niet meer gemaakt)        

De V20 is beter, maar je budget net niet...... En nu naar me werk   :p
[hr]
Image

Hurr1c4n3
Slave

Post by Hurr1c4n3 » Mon Aug 16, 2010 8:58 am

Laat ik nu ook een 42" Panasonic plasma hebben gekocht. De eerste 100 uur ofzo kan een plasma nog inbranden daarna niet meer.  Dus dat probleem ben je dan ook snel vanaf. Gewoon zorgen dat je de eerste weken niet wegloopt met een spel op pauze of te lang naar dezelfde zender kijkt (Lees hele dag).
Image

Paljas
God
God

Post by Paljas » Mon Aug 16, 2010 9:13 am

> Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die natural flow unit? Betekent dat mijn tv zelf beelden gaat verzinnen?!?!

Ja, precies:

http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_interpolation

De gemiddelde DVD bijvoorbeeld bevat (PAL) 25 beeldjes per seconde. Dat is weinig. Als iets snel voorbij beweegt merk je dat het beeld schokt, simpelweg omdat de framerate erg laag ligt. Mensen kunnen dit effect ervaren tot zo'n 100Hz (uitzonderlijk). Op een kleine TV heb je daar weinig last van omdat dingen dan ook minder snel bewegen. Moderne televisies kunnen veel meer beeldjes per seconde weergeven (adverteren met 100Hz, 200Hz, etc.). Maar daar heb je geen kut aan als je slechts 25 beeldjes per seconde van je beeldbron krijgt (DVD speler bijvoorbeeld). Dus wat doe je met die andere 4 frames als je TV 100Hz is? Makkelijkste is natuurlijk dat beeldje te herhalen. Maar moderne TVs hebben tegenwoordig motion interpolation. Zo'n televisie tracht objecten te herkennen en gaat proberen de tussenbeeldjes te reconstrueren. Dat geeft vaak lelijke artifacts, ook al wordt het steeds beter. Mijn TV heeft het ook, gaat redelijk artifactloss, maar ik vind het maar niets. Hele film effect verdwijnt.

> Heb jij zelf een ultra tv pal of heb je een aanradertje?

Ik heb recentelijk de eerder genoemde TXP42G20 gekocht na lang beraad. Ik ben er erg gelukkig mee, naar mijn smaak een echte aanrader, maar net buiten je budget.

> Als je een plasma koopt, zorg er voor dat dit een nieuw model is, waar dat inbranden verleden tijd is.

Precies, inbranden is met hedendaagse modellen geen probleem meer. Dat is van vroeger.

> De verschillen tussen plasma en lcd zijn tegenwoordig niet zo groot meer.

Die insteek had ik ook toen ik mijn TV ging aanschaffen. Eenmaal op zoek, en testende was ik snel genezen. LCD is in mijn ogen nog altijd duidelijk inferieur aan plasma. Beeldkwaliteit, invalshoek (had ik nog niet vermeld: je kunt op mijn TV volledig van de zijkant kijken met dezelfde helderheid) en verversingsfrequentie is niet vergelijkbaar.

> Had een 42" inch led van Panasonic de TX-L42D25, maar de stap van 26" inch was veel te groot. Ben daarna terug gegaan en toch voor de looks/kwaliteit van Philips gegaan. Wat een Design een 37pfl9604.

Het is alleen even wennen met traditionele formaten als analoge TV en andere low-res bronnen, omdat je met zoveel strakke pixels en zo'n beeldformaat de erbarmelijk slechte kwaliteit van de TV uitzendingen waar we inmiddels aan gewend waren blootlegt. Veel groter dan 42" zou ik ook niet willen, is duur en wordt er niet mooier op. Is alleen zinvol als je bijv. ruim 4/5 meter van je TV af zit te kijken.
Image Image

Ebulaar

Post by Ebulaar » Mon Aug 16, 2010 1:07 pm

@ hurricane, welke heb jij gekocht en waarom en ben je tevreden?

@pal. goddamn, alles wat ik lees over je tv is goed..grrrr..erg veel ingewikkelde shit omtrent de instellingen, maar dat neem ik wel voor lief..het is idd niet mijn budget maar ebu is en blijft een klein kind..hij ziet iets moois en denkt dan, die wil ik hebben!!!maar goed gelukkig houdt mijn bankrekening het nu nog tegen alleen mijn zinnen lijk ik toch te zetten op die jij noemt...

@azz, thanks kerel, hoop gelezen. die 20 serie komt goed uit de test, toch es kijken of ik er 1 kan vinden binnen mijn budget :)

nog een vraagje; ik las iets over een soort plasma spoor??is dat zo,n vage blur die achter de contouren aangaat?ik heb dat paar jaar geleden gezien bij een tv en dat vind ik zo ongelooflijk lelijk..als je dat krijgt bij een tv van een rug, pas ik..

is dit een voorganger van jouwes pal?
http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... lay=online

en is die ok of mist er iets? enige wat ik miste was een usb unitje...?en dat ie 2.000.000 tot 1 is ipv 5.000.000?
Image

Paljas
God
God

Post by Paljas » Mon Aug 16, 2010 2:36 pm

Die ingewikkelde shit heb ik me ook nog niet aan gewaagd. Default is de kwaliteit ook erg goed, ik heb hem niet volledig lopen tunen. Ik gebruik vnl. de THX preset voor films, voor TV gebruik ik normal.

Plasma spoor heb ik geen last van. Alleen wanneer je die interpolatie aanzet soms, maar dat heeft niets met plasma te maken, maar die interpollatierechnologie. Dat spoor heeft met responstijd te maken zover ik weet, die is laag zat.

G10 is mijn voorganger, niet G15, die ken ik eigenlijk niet. Zit daar ook CI+ in? Dat is wel handig hoor, heb je geen extra tuner nodig. Overigens zit in de G15 wel een ander panel (G12 ipv G13) dus kan effect hebben op de kwaliteit. Verder zag ik nog dat die interpollatie er niet op zou zitten, kwestie van smaak, zie bovenstaande.

PS: over CI+ gesproken, digitale TV is een must met een flatpanel, anale TV is niet om aan te zien.
Image Image

Azz-Kikr
Slave

Post by Azz-Kikr » Mon Aug 16, 2010 4:20 pm

Was de G15 niet het iets betere broertje van de G10 vorig jaar?

Beetje vergelijkbaar met G20 en V20 Nu?
[hr]
Image

Paljas
God
God

Post by Paljas » Mon Aug 16, 2010 6:15 pm

Nee dat was de V10 voor zover ik weet.
Image Image

Azz-Kikr
Slave

Post by Azz-Kikr » Mon Aug 16, 2010 7:08 pm

Lijkt idd logischer...   G10 - V10 / 2009        G20 - V20 / 2010

G15 Dan een soort dwarsligger   Specs lijken niet onaardig..  Echter G12 scherm maar Wel NeoPDP.     50 euro onder de goedkoopste Kieskeurig winkel!

Is De S20 dan niet wat.   G13 scherm 2010     echter geen NeoPDP..  Maar wel een erg mooi prijsje....  Rond de 600 euri.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 511647.htm   Review en test van de 50" inch versie
[hr]
Image

Post Reply