Thunder's lijnproblemen

• Thunder, bedacht net nog, om er zeker van te zijn dat het je Sweex niet is, tegelijkertijd met die andere ping ook nog even:

ping -t 192.168.1.1 > to_modem_xxx.log
    Voor xxx vul je dan iets van een datumaanduiding in, zodat je de volgende keer de file niet overschrijft.

Als je dan na een disconnect, net als in de andere log (die het eerste punt buiten je huis pingt), ook een lijnonderbreking ziet, dan is er iets aan de hand binnen je huis, en niet met Tele2.

• Quote from "Paljas";p="22922"

Thunder, bedacht net nog, om er zeker van te zijn dat het je Sweex niet is, tegelijkertijd met die andere ping ook nog even:

ping -t 192.168.1.1 > to_modem_xxx.log
    Voor xxx vul je dan iets van een datumaanduiding in, zodat je de volgende keer de file niet overschrijft.

Als je dan na een disconnect, net als in de andere log (die het eerste punt buiten je huis pingt), ook een lijnonderbreking ziet, dan is er iets aan de hand binnen je huis, en niet met Tele2.

oke en moet ik die andere txt file nog toesturen of is dat gewoon voor mezelf?

• Gewoon voor jezelf. Wanneer er een onderbreking is, beide logs even naast elkaar houden. Als je tegelijkertijd in beide logs een onderbreking ziet, is het je (hoogstwaarschijnlijk) Sweex.

• Quote from "Ebulaar";p="22926"

is dit dan het IJnde van dit gesprek??

eerder het AAnde

• Dacht met de titel dat het over keiharde cocainegebruik ging waar thunder geen rechte lijntjes kon trekken. Maar dit is een stuk minder interessant.

• Quote from "Casbuur";p="22930"

Dacht met de titel dat het over keiharde cocainegebruik ging waar thunder geen rechte lijntjes kon trekken. Maar dit is een stuk minder interessant.

[youtube]

[/youtube]

• Pal, ik waardeer echt dat je me helpt met dat i-net probleem van mij =D>
    BTW, ik kan me pa niet overtuigen om

• Heb je nu al een keer de logfiles naast elkaar gelegd en gezien of het je Sweex is?

(PS: volgende keer graag in het juiste topic, verplaatsen van individuele posts is a bitch!)

• Quote from "Paljas";p="22941"

Heb je nu al een keer de logfiles naast elkaar gelegd en gezien of het je Sweex is?

(PS: volgende keer graag in het juiste topic, verplaatsen van individuele posts is a bitch!)

Hoe weet ik nou of het me sweex is:
    http://img168.imageshack.us/i/ping1ping2.jpg/

ps. Oke sorry daarvoor

• 1. Je moet beide logs tegelijkertijd starten, zodat een bepaald regelnummer in beide logs ongeveer hetzelfde tijdstip is weggeschreven.
    2. Dan loop je de lijnonderbrekingen na door in de log van 82.x.x.x te kijken waar iets staat van 'host unreachable' of vergelijkbaar nederlands.
    3. Kijk nu op ongeveer hetzelfde regelnummer in de log dat pingt naar je router (192.x.x.x) en kijk of je daar ook een onderbreking ziet. Zo ja, dan is het je Sweex.

In je screenshot is geen lijnonderbreking te zien, dus moet je hem langer laten lopen.

• Geen time-outs maar wel ontiegelijk lange pingtijden, bijv:

Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1116 ms TTL=64

Dat is echt niet normaal hoor.

Opvallend is ook dat in jouw screenshot precies op hetzelfde moment als je timeout naar buiten ook een veel te lange ping naar je modem staat.

Er is iets mis met ofwel je switch of je modem: de lange pingtijd naar je modem hoeft nl. nog niet meteen te betekenen dat het je Sweex is, maar kan ook nog je modem zelf zijn die over zijn nek gaat. Helaas is je Sweex blijkbaar een pure switch en heeft geen IP adres die je kunt pingen. Het kan ook nog zijn dat iemand rare dingen doet op het netwerk waar de boel van over de zanik gaat.

Of het 100% te wijten is aan een van die twee kan ik niet overzien, maar het lijkt me dat je op zijn minst een intern probleem hebt.

Ik denk dat het aanbeveling verdient om een keertje als niemand gebruik maakt van internet, even je Sweex eraf te halen, en direct aan het modem 1 PC hangt en dezelfde tests te draaien. Als je dezelfde problemen ziet, is het dus niet je Sweex, maar je modem.
    Je zou ook nog eens van iemand anders een andere switch kunnen lenen en de Sweeex een tijdje te vervangen door die, en kijken hoe dat gaat.
    Je zou ook nog eens een tijdje alle downloads uit kunnen zetten en de download/fileservers uit zetten om te kijken of dat helpt.

• Reactie van man van Tele2:

Ik zie de verbinding vanaf 14/15 september wat meer fluctueren. Vooral de signaal/ruis verhouding in de upstream. Het lijkt er daarom ook op dat het niet helemaal goed aangesloten zit. Misschien zit er nog een splitter tussen, of is de kabel van het modem naar het isra punt wat aan de lange kant?

• Wij hebben ook iets dergelijks gehad, TaSo, jaar of 4 geleden denk ik. Toen had ik het modem 1m van het ISRA punt af zitten (nog steeds overigens). Uiteindelijk hebben ze - naar eigen zeggen - eerst in het wijkkastje iets aangepast, en daarna nog in de wijkcentrale een netwerkkaart vervangen en toen was het goed.

• Ik zal wel een noob zijn op ict-gebied maar wat is een "ISRA-punt"?